21 March 2012

Puf Poğaça için Püf Noktalar

fotonun kaynağı ve tarifi
Yurt dışında yaşayanlar mutfağımızın zenginliğini ve ne kadar leziz olduğunun ayırımına daha kolay varıyor. Poğaça benzeri yiyecekler her ülkede olsa da genelde malzemeler içine değil üstüne konuluyor yada tatlı ağırlıklı oluyor. Biz de uzun süre hasret çektikten sonra ev yapımı poğaçalarla özlemlerimizi gidermeye çalışıyoruz.

Hamuru pufidik yapan maya / kabartma tozudur ama benim değinmek istediğim diğer ayrıntılar olacak.

Genelde tariflerdeki ölçülere birebir uyamıyorum. Zaten insan istese de uyamıyor, sıvı ölçülerde mutlaka ölçekli kap, katı ölçülerde tartı kullanmadığı sürece. Diğer yandan ölçülere ne kadar bağlı kalsan da, malzemeler tutmuyor. Unun kıvamı, yağın markası vs, çok sayıda etken var.

Buradaki poğaça denemelerimde, bir türlü Türkiye'deki pufidikliği yakalayamıyordum. Herhalde unundan olmalıydı ama ben kendi klasik tarifimi aynen kullanmaya devam etmiştim. Sonradan tüm malzemeleri bir anda koymak yerine, önce sıvı malzemeleri ekleyip, unu yavaş yavaş katarak (hatta kıvamı artana kadar çırpma teli ile karıştırarak) yapmaya başladım. Pufidik poğaçalar için hamurun ele yapışmayacak kıvamda ama mümkün olan en yumuşak halinde olması gerekiyor. Un biraz fazla gelip de hamur sertleşirse, kabarması ve yemesi zor poğaçalar oluyor.

Bir diğer püf noktası ise, fırından çıktıktan sonra poğaçaların üzerine biraz su damlatıp hemen naylon bir poşetle hava almayacak şekilde kapamak. Sıcağın etkisiyle buharlaşan su, poğaçaları ve hatta börekleri yumuşack yapıyor. Tabi ben eğer kıtır kıtır seviyorum derseniz o başka :)

3 comments:

  1. çok sıcak ve samimi bir site... beğenerek takip ediyorum. Elinize sağlık poğaçalar çok güzel görünüyor ;)
    ben de beklerim ;)

    ReplyDelete
  2. Ben yaparken hep dediğiniz gibi önce sıvılar daha sonra unu yedire yedire yapıyorum. Ama Türkiye'de olduğum halde fırınıma güvenip de mayalı yapamadım.Yeni yeni denemelere başladım. Bir iki haftadır daha ziyade..
    Bu arada yazılarınızdan büyük bir gaz alıyorum. Bir de bloğunuzda gördüğüm bir resminizi ben de kendi bloğuma yazı yazarken bu blogtan alığımı belirterek kullandım. Sakındcası yoktur umarım...

    ReplyDelete
  3. Şu anda poğaçamın hamuru mayalanmayı beklemekte. Şunu söylemeliyim ki tüm tariflerim de tam ölçü vermeye dikkat ediyorum. Ama poğaçamın tarifini bir türlü veremedim. Çünkü aynı bardakla ve aynı ölçülerde yaptığım halde her defasında miktar değişiklik gösterebiliyor . Bu 5. denemem sanırım aldığı kadar un ibaresini kullanmak zorunda kalacağım gibi :(
    Bu arada sitenizi çok beğendim. Başarılar diliyorum. :)

    ReplyDelete